4 oktober 2012

Not my favourite area

kök och porslin veckans tema hos fabriken... 

Måste säga att det är men ganska blandade känslor jag tar mig an detta teama. För vi har ett klassiskt mörkt, opraktiskt 90-tals furukök. Alltså inte favoritrummet i huset. Men jag visar en bild för er i alla fall.

Men jag tänkte visa mina topp tre favoriter i köket. En tallrik. Ja, jag har bara en av just denna... men jag gillar den skarpt. Vet inte varför, kanske just därför det bara är en. Eller för att alla andra tallrikar är vita, denna är härligt ljusgrön med vita prickar. En liten glaskopp, gärna med kaffe i. En härligt roströd mokabryggare, en klassiker från 1933. Kan inte leva utan.

This weeks theme is kitchen and china. Not my favourite area in our house, since we have a dark and not so practical pine-kitchen from early 1990. But I will show you a picture anyway.

But I have some nice items that i like, this plate and glas cup. Aswell as my favourite coffee maker in rust red.


photos by Miriam



Not my favourite area...

// Miriam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...