27 maj 2013

Kopparfynd

Ingen har väl missat att koppar och mässing är heta i inredningsbranschen i år. Jag gillar ju alla metaller, men koppar är ju riktigt läckert. Dels som putsad och när den blir läckert grön som på gamla kyrktak.


photo by Miriam


Här har jag gjort några riktiga fynd. Ni vet de där locken man hade förr, de som låg över plattorna på spisen? Det är vad detta är, men jag använder dem nu som ljusfat, blomfat eller bara så läckra som de är. Bra idé va? Jag putsade upp kopparfaten genom att gnugga en halv citron och sedan skölja med vatten. Sen fann jag också den här gamla krukan som en gång i tiden haft tre fötter, men de hade ramlat av - men det gör inget. Visst blev det lite läckert även detta? ;-) Jag hittade även lite andra secondhand-fynd, men de visar jag vid något annat tillfälle.


Önskar er en fortsatt trevlig måndagkväll.



4 kommentarer:

  1. Oj, vilken bra ide med spislocken som ljusfat! Minns nu när jag ser din fina bild att min mormor hade precis den modellen på sin spis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där ser man, kul att du gillade det :)

      Radera
  2. Tack! När jag titta på din bild så mindes jag en kruka av koppar som fått tjänstgöra ute, ärgad och fin. Men nu ska den få komma in och få en hedersplats ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag du gör rätt i :) kram

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...