11 maj 2013

Vår entré Att renovera en teakdörr

Att renovera en teakdörr

Entrén är ju en av de viktigaste elementen för både hus och trådgård. Eftersom det ger det första intrycket. Nu börjar vi få lite ordning på vår entré. Trappan får lite kärlek i form av tvätt och ny betong, ett trappsteg i taget. Betongtrappa är ju lite typiskt funkis, funkis är den röda tråden i vårt hem. För att inte få för modern eller för gammal stil. Den gamla teakdörren är slipad och laserad, visst blev den som ny! Handtaget är inte direkt funkis, men man kan inte få allt på en gång. Lite nya krukor i svart kommer snart på plats för att fånga upp det svarta taket. Järnräcket är tvättat, det ska få sig en omgång slipning och färg. Färgtemat för entrén är svart, grått och terrakotta.





photo by Miriam
förebilden från mäklarens objektbeskrivning, fler före-efterbilder kika här

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Du har en fin blogg med vackra bilder! Har varit inne nu några gånger och får hälsa;-) Kul att du visar konkret hur ni bygger fram ert hus och bevarar det gamla när ni uppdaterar, fint! Är det 40-50-tal eller är jag helt fel ute? Vårt hus från −53 har haft samma snirkliga handtag. Jag tror det är lite 40-tal i vårt hus som lever kvar. Men jag har inte hjärta att sätta dit ett nytt, även om i gammal stil. Men däremot framträder ändå den vackra detaljen snyggare med mer ljus färg runt om, som ni valt.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du! Blir så glad :) Vi har en mix i vårt hus, men det byggdes -63. Då som sommarstuga, så min gissning är att de tog gamla överblivna bygg detaljer. Därför finns det lite detaljer från -40, -50 talet. Kram

      Radera
  2. Tack Miriam för din kommentar och kul att du hittade in hos mig. Jag brukar kika in hos dig med jämna mellanrum. Jag gillar speciellt före- och efterbilderna på ert hus. Det blir så fint
    Ha en bra dag och klart att du ska ta en fika….för att du är värd det. På er nygjutna trapp kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fler före-efterbilder kommer.... ;)

      Radera
  3. Jättefin blogg, den måste jag titta mer på. "Favoriatar" den. Det verkar som om vi är i samma skede i husrenoveringen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK så mycket! :) Måste kika in hos dig då och se vad ni har för er ;)

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...