14 juni 2013

Vårt svart/vita sovrum

Vi har valt vitt och grått för att ha en neutral bas i hela huset, med svarta accenter. Det låter klyschigt, men det funkar. Så nu tänkte jag visa förvandlingen av vårt sovrum. Tror inte jag visat det tidigare... När vi flyttade in så var här två mycket små rum. Ingen av dem i direkt fint skick. Så vi rev typ allt en vägg, tapeter och laminat golvet åkte ut. Det blev istället ett ljust och rymligt "master bedroom". Vi satte in frostat betongglas där den tidigare dörren satt, för att få ut ljuset i hallen som är mycket mörk. Fönstren var bruna, men vi ville bryta av med något eftersom väggar, golv och tak blev vitt - så blev det svarta fönster. Nu när jag kikar på alla dessa bilder, hjälp vad vi har slitit, vilket jobb vi gjort... och så bra det blev. Eller vad tycker du? (ja jag vill gärna höra beröm) ;)
Sänggaveln har vi gjort själva av vanlig ytterpanel.



 


Mäklarens bilder, så här såg de två rummen ut före.


photo by Miriam

In the making. Tänkte visa lite bilder på hur vi hade det mitt i allt. Vi sov i det mindre sovrummet mittemot, som ni kan läsa om här. Tänk att vi levt i detta renoveringskaos i flera år. Så skönt att det värsta är över. Resterande renovering är mer målning och sånt som inte kräver en armé med verktyg som måste ligga framme och allt damm överallt... Som vanligt hittar ni fler före efter bilder hemma hos oss här


Önskar er en fin helg! 
KRAM

4 kommentarer:

  1. Jättefint blev det! Häftigt med betongglaset sådär. Jag älskar vitt och svart och kan inte tycka annat än att det är ett otroligt smart drag att ha en neutral bas, så kan man ordna med färger på lättutbytbara saker istället. Så har vi också här hemma, alla väggarna är vita och golven är svarta, men just nu är jag inne i en period där jag vill ha vita saker på vita hyllor mot mina vita väggar, men det går nog över det med med tiden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Liie vad kul att du gillar det, det värmer! Ja, det är skönt att man kan ändra färg lite efter humör och säsong ;)

      Radera
  2. Ännu ett bevis på vad lite vit färg kan göra! Mycket lugnare för ögat. Härlig förvandling! Gillar sänggaveln också. Fint med svartmålat.

    SvaraRadera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...