26 juli 2013

Magasin 36

Om jag någon gång öppnar en butik skulle den se ut ungefär som Magasin 36 i Höganäs, på Bruksgatan 36. I en av Höganäs gamla lokaler, där ugnarna fortfarande finns kvar. Men jag skulle nog har lite blommor också :) Ni som följer mig på Instagram har redan fått se lite bilder därifrån (@livingbymiriam). Men här kommer några bilder till, taget med en riktigt kamera. På över våningen har de en "visningslägenhet", undervåningen är mer en butik. Jag fullkomligt älskar fönstren där uppe, ni som följt mig ett tag vet att jag har en "thing" för fönster. Gärna i kombination med en gammal tegelbyggnad, med industrikänsla och gamla trägolv. Ja ni förstår att jag är såld. I år har de även öppnat en saluhall på nedervåningen med massor av gott. Extremt svår miljö att fotografera, med mycket motljus och mörker. Förutom butiken ligger här lite andra mindre företag i samma byggnad.





photo by Miriam

4 kommentarer:

  1. Hjälp så underbart!! Åh avis! Vill också vara där :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen härligt. Värt en omväg ;) kram

      Radera
  2. Det ser ju jättefint ut, mysigt, charmigt!

    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket charmigt, hoppas du får chansen att besöka dem snart :) kramar

      Radera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...