1 oktober 2013

Ölands Skördefest

Ölands Skördefest är ett event i slutet av säsongen och det finns aktiviteter över hela ön. Galleriutställningar, loppis, loppis, loppis, marknader och allt möjligt. Överallt öppnar folk sina stugor och gårdar för att sälja lite hantverk eller egenproducerad mat. Tur hade vi som fick åka med rutinerade svärföräldrar. Jag tänkte dela upp inläggen lite (eftersom jag har alldeles för mkt bilder). Nu först bjuder jag på Eriksöre bygata. En liten "bullerby" där du strosar bland vackra stenhus med försäljning av grönsaker, kött och hantverk. Utanför plöjde hästarna åkern, idylliskt. Brukar du gå på skördefest? Vilken i så fall?




photo by Miriam

10 kommentarer:

  1. Öland är så vackert =) Och vad mysigt med skördefest. Det skulle jag gilla.
    Vi brukar ha en i närheten här men har inte kommit iväg på den än. Får se i år.
    Ha en toppen fin onsdag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är Öland underbart. Hoppas du får se lite skördefest :) Önskar en fin kväll!

      Radera
  2. Dit skulle jag gärna vilja åka, har tänkt det några år nu men det blir lite lättare när barnen har blivit lite större. Kanske t o m skulle ställa ut mina ljus där någon gång?
    Ha en skön kväll
    //bara anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart du ska göra :) Såg faktiskt en som sålde ljus och funderade på om det möjligen var du, men det var det inte... Tack det samma!

      Radera
  3. Åhhh har det varit nu!! Jag älskar Ölands skördefest. I och för sig är det den enda jag har varit på också.. hahaha Men jag tycker det är så mysigt!
    Kramar och hoppas att du får en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jo men det är nog svårt att hitta något som slår det. Eftersom det är saker över hela ön :) Kram

      Radera
  4. Det är så fint på Öland när det är skördefest! Vi var där för några år sedan. Ha det bra.

    SvaraRadera

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning :-)
Thanks for leaving a message.

/Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...